fredag 20. februar 2015

Jakken blomsterfest blir til...

Her kommer en modell jeg har laget på sensommeren/høsten og mønster er nå kommet ut.

Designeren på denne jakken er Sidsel J. Høivik og gitt ut av Du Store Alpakka.

Jakken er strikket i garnet Sterk og Bling, en tråd med blinger i :)

Bildene fra begynnelsen til slutt kommer under her.

Her ser dere jakken fra den spede begynnelse, til ferdig isydde armer og klar for sying og klipping foran.

På bilde nr 3 er det prøving og testing av monteringssømmene. Her ser dere også godt Bling tråden som er i øvre del av jakken og laget en fin effekt.

Siste bilde her er jakken ferdig, hals og stolper er på plass :)










 Etappe 2 er broderingen og heklingen, pjuska
rbeid. Godt det er flotte dager ute og det kan jobbes i sola :)



 Bilde 1: Jakken er ferdig :))) Bilde 2 - jakken går til fotografering for mønsterheftet
Bilde 3: Detaljer av heklet kanter samt knapper. Bilde 4: Jakken henger på stands på Interiørmessen på Lillestrøm.

Som dere skjønner så ligger det masse kos og timer i denne. Sluttelig sender jeg en stor takk til Sidsel Høivik for tilliten og samarbeidet, gleder meg til neste oppdrag sammens med deg ;-)





post signature

4 kommentarer:

  1. Super fine jakke. Jeg elsker mønsteret.
    Herlige arbeid. Tusen takk for varke bilder.
    Ha en riktig god helg.

    SvarSlett
  2. Å, for ein nydekeg jakke og flott mønster :)

    SvarSlett
  3. Hei!
    Jeg kjøpt strikkeoppskrift for det jakke. Det er min fœrste prosjekt med mønsteret (men det fungere god). Nå jeg har oversett oppskriften (jeg er fra Tyskland - min norsk er ikke bra) og jeg har begynnt å strikke, men jeg har noen problemer: 1. Hvor kan jeg fell av masker i monsteret? Forskyve det ikke monsteret? Eventuelt du kan sende meg en foto fra dette del? 2. Jeg har problemer med storhet. M er sitte som støpt på midje og bryst, men min hofte er en liten mye "kvinnelig", M er litt eng. Kan jeg tillegge halv-monsteret (8 masker) og fell av denne masker på en eller annen måte?
    Hjertelig hilsen fra Tyskland
    Karin (karin(at)jochem.name)

    SvarSlett